Tiheä lamelliverkosto ja yksittäiset leveät lamellit

Renkaan aggressiivista pintamallia kattaa aikaisempaa tiheämpi lamelliverkosto. Yksittäiset leveämmät lamellit renkaan keskialueella tuovat kaivattua pitopintaa, varsinkin silloin kun kitkataso on alimmillaan märällä jäällä ajettaessa.

Uudistuneen direktionaalisen eli pyörimissuunnaltaan määrätyn pintamallin yhtenäinen keskiripa parantaa ajovakautta. Sidottu keskialue tahdittaa turvallista menoa. Se varmistaa myös tasaisemman kulumismuodon, joka tuo lisäturvaa renkaan ikääntyessä. Vetorengaskäytössä talvirengas kuluu tyypillisesti ensin juuri keskialueelta.

Erityisesti renkaan monikerrospintarakenne yhdessä kulutuspintasekoituksen kanssa vievät renkaan ajovakauden tasolle, joka ylittää tavalliset kitkarenkaat. Rengas ei vaeltele vaan etenee vankkumattoman jämäkästi talvikelien vaihteluista piittaamatta. Täsmällinen ohjaustuntuma auttaa kuljettajaa havaitsemaan kitkatason muutokset ja reagoimaan ajoissa. Pintakuvion palageometria parantaa ohjautuvuutta myös uraisilla teillä.

Palaa edelliselle sivulle