11. lokakuu 2021 17:07 kategoriassa Artikkelit

Vianor vahvistaa Nokian Renkaiden ainutlaatuista asemaa Pohjoismaissa

Nokian Renkaat järjesti pääomamarkkinapäivän syyskuussa. Tapahtumassa Anna Hyvönen, EVP, Pohjoismaat, Vianor ja Pohjois-Amerikka, avasi Nokian Renkaiden strategiaa Pohjoismaissa.

”Nokian Renkailla on täällä pitkä perinne. Olemme markkinoiden ykkönen ja meillä on vahva tiimi. Nokian Renkailla on laaja kirjo tuotteita, jotka on kehitetty erityisesti Pohjoismaiden markkinoille, ja brändi tunnetaan erittäin hyvin. Meidän asemamme on ainutlaatuinen, ” Hyvönen summaa.

Hyvä esimerkki tästä menestyksestä on Nokian Renkaiden lippulaivatuote, Nokian Hakkapeliitta 10, joka nousi äskettäin testivoittajaksi Tekniikan Maailman talvirengastestissä. Ykkössija on tullut myös ruotsalaisen Aftonbladetin ja Dagbladetin rengastesteissä.

”Jotta uskollinen ja vaativa asiakaskuntamme olisi tyytyväinen, huolehdimme siitä, että asiakkaamme saavat renkaat ajoissa, sekä sesongin alla että sen aikana. Tämä tarkoittaa rengastoimitusten kehittämistä, paikallisen varastoverkostomme optimointia ja Vianor-palvelukeskusverkoston kehittämistä.”

Nokian Renkaiden Pohjoismaihin suunnitellut tuotteet valmistetaan pohjoismaisten kuljettajien toiveiden mukaan, pohjoismaisiin olosuhteisiin, tuli taivaalta sitten vettä tai lunta. Kolmasosa Nokian Renkaiden Pohjoismaissa myydyistä renkaista toimitetaan Vianor-jakeluverkoston kautta. Tällä hetkellä yhtiöllä on 174 omaa palvelupistettä ja noin 150 Vianor-partneria Pohjoismaissa.

”Markkinoilla on yksi iso suuntaus, johon haluamme panostaa, ja se on rengashotellit. Meillä on tällä hetkellä noin 200 000 rengashotelliasiakasta, ja investoimme rengashotellien lisäkapasiteettiin. Tämä on erittäin hyvä tapa vahvistaa sitoutuneisuutta ja pitää asiakkaat tyytyväisinä”, Anna Hyvönen sanoo.

Anna Hyvösen esityksen pääomamarkkinapäivillä voi katsoa täältä.