25. toukokuu 2000 21:00 kategoriassa Tuoteuutiset

NOKIAN HTS TUGGER -HARKITTUA TEHOA TERMINAALITRAKTOREIHIN


Nokian Renkaiden satamarengastuoteryhmä täydentyy uudella tuotteella, Nokian HTS Tuggerilla. Se on huolellisesti suunniteltu erikoistuote, joka on tarkoitettu toimimaan tehokkaasti ja tuloksekkaasti erityisesti satamatraktoreissa. Mitoitukseltaan Nokian HTS Tugger sopii kaikkiin terminaalitraktoreihin, ja se voidaan asentaa kuorma-auton tubeless-vanteille.

Uuden erikoisrenkaan tuotekehitystyö alkoi kesällä 1998. Lähtökohtana oli vallitseva käytäntö: terminaalitraktoreissa käytetään yleisesti kuorma-autonrenkaita lähinnä kustannus- ja ajomukavuussyistä. Satamatöissä kuorma-autonrenkaat ovat kuitenkin kompromissivalinta, sillä niitä ei ole tarkoitettu satamatraktorikäyttöön. Tavoitteena oli suunnitella nimenomaan terminaalitraktoreihin tuote, joka toimii vaativissa tilanteissa odotuksenmukaisesti: luotettavasti, vakaasti ja pitävästi.

UUDESTA RAKENTEESTA KESTOA, VAKAUTTA JA PITOA

Nokian HTS Tuggerissa on Nokian Renkaiden kehittämä rakenneratkaisu (Shockabsorb Radial Construction), joka tekee renkaasta vahvan, kestävän ja kantavuudeltaan kilpailijoita paremman.

Uudessa rakenteessa eri runkokerrosten runkolangat sijoitetaan kulmittain toisiinsa nähden. Näin runkolangat tukevat toisiaan ja tekevät renkaasta vakaan, kestävän ja pitävän ajettavan.
Rakenteen tehtävänä on myös vaimentaa iskuja ja sysäyksiä.

Tukevan rakenneratkaisun ansiosta Nokian HTS Tuggerissa yhdistyvät radial-renkaan hyvä ajotulos ja mukavuus ristikudosrenkaan vakauteen, kantavuuteen ja pinnoitettavuuteen. Vahva rakenne ja sivupinnan hankausripa suojaavat rengasta vaurioilta ja pistoilta.

TALOUDELLINEN VAIHTOEHTO

Nokian HTS Tuggerin pintamalli on suunniteltu nimenomaan terminaalikäyttöön. Rengas pitää hyvin, kun kuormia ajetaan laivojen liukkaita ramppeja ylös- ja alaspäin. Renkaan uransyvyys on 21 mm, joka on reilut 13% enemmän kuin kuorma-autonrenkaissa yleensä. Tällä saavutetaan renkaalle pitkä käyttöaika, ja pito-ominaisuudet säilyvät renkaan koko käyttöiän ajan.

Nokian HTS Tugger on lähes viisi prosenttia kevyempi kuin kuorma-autonrenkaat yleensä, mikä merkitsee alhaista vierinvastusta ja pienentyneitä polttoainekuluja. Nokian HTS Tugger voidaan asentaa kaikille 9.00 x 22.5 ja 9.75 x 22.5 -kokoisille kuorma-auton tubeless-vanteille.

Nokian HTS Tugger sopii kaikkiin terminaalitraktoreihin, joten tuotteella on täysin globaalit markkinat, joskin ainakin aluksi satamatraktorirengas suunnataan pääasiassa Eurooppaan.
Tuote tulee myyntiin syksyllä 2000.

Lisätietoja: markkinointipäällikkö Pertti Suuripää, Nokian Renkaat Oyj,
puh. (03) 340 7530, matkapuh. 0500 628 249.