30. maaliskuu 2011 07:15
kategoriassa
Tuoteuutiset
Tiedote 30.3.2011
Kesärengastutkimus: Miehille tärkeää vähäinen
Naiset ja miehet arvostavat autonrenkaissa eri ominaisuuksia. Miehille tärkeimpiä asioita ovat renkaan tekniset ominaisuudet sekä turvallisuus, kun taas naisille valmistusprosessin ympäristöystävällisyys turvallisuuden ohella. Nuoremmille kuskeille tärkein uuden renkaan ostomotiivi on edullinen hinta.
Mies päättää autonrenkaiden ostosta suurimmassa osassa perheistä, mutta kuuntelee kuitenkin naisensa mielipidettä. Ainakin naiset sanovat heillä olevan mielipiteitä rengashankinnoista, ja lähes puolet suuren kesärengastutkimuksen naisvastaajista kertookin olevansa mukana rengaskaupoilla.
– Miesvastaajista lähes yhdeksänkymmentä prosenttia paljastaa päättävänsä itse auton rengashankinnoista. Puolet naisvastaajista ei osallistu ostopäätöksiin lainkaan. Miehet ja naiset arvostavat auton renkaissa eri ominaisuuksia. Uusien renkaiden hankinnassa tärkeimmiksi asioiksi nousivat turvallisuus, kestävyys sekä alhainen hinta, kertoo Nokian Renkaiden teknisen asiakaspalvelun päällikkö Matti Morri suuren rengaskyselyn tuloksista.
Tutkimukseen vastanneet miehet arvostavat naisia enemmän renkaan tunnettua merkkiä ja sen teknisiä ominaisuuksia, kuten hiljaisuutta, ajomukavuutta sekä alhaista vierintävastusta. Naisvastaajista 60 prosenttia kertoo tärkeimmäksi ostokriteerikseen renkaan turvallisuuden. Naiset arvostavat miehiä enemmän renkaan ympäristöystävällisyyttä. Heille se tarkoittaa renkaan valmistuksen koko prosessia ja materiaalivalintoja, ei niinkään alhaista polttoaineenkulutusta.
– Miehet arvostavat myös ympäristöystävällisyyttä, mutta heille se tarkoittaa enemmänkin renkaan alhaista vierintävastusta, jonka kautta sitten polttoainetta kuluu vähemmän, ja siten myös ympäristöön tulee vähemmän CO2-päästöjä.
Huolestuttavaa Morrin mukaan ovat nuorten mielipiteet siitä, mikä on renkaan tärkein ominaisuus ostohetkellä.
– Joka toinen 18–34-vuotias ostaa ensisijaisesti hinnaltaan edullisen renkaan, kun taas vain 32 prosenttia 55–74-vuotiaista vastaajista valitsee samoin. Heille tärkeämpiä asioita ovat renkaan turvallisuus ja kestävyys. On huolestuttavaa, että nuorille turvallisuus ei merkitse yhtä paljon kuin edullinen hinta. Nuoremmille ajokokemusta ei ole kertynyt vielä kovin paljon, ja usein perheellisillä kyydissä on myös pieniä lapsia, Morri toteaa.
Vaikka renkaiden erot ovatkin viime vuosina hiukan kaventuneet, yhä edelleen kuluttajaa neuvotaan ostamaan sellaiset renkaat, joissa on optimoitu hänen itsensä tärkeimpinä pitämät ominaisuudet.
– Eri mielipiteet otetaan jo nyt huomioon renkaiden suunnittelussa, ja esimerkiksi naiskuskeille kuten muillekin ympäristöä arvostaville valmistetaan mahdollisimman ympäristöystävällisiä renkaita, Morri sanoo.
Katso myös video: www.nokianrenkaat.fi/innovatiivisuus/turvallisuus/renkaan-vaikutukset-turvallisuuteen/turvalliset-ja-taloudelliset-renkaat
Tutkimuksen on toteuttanut Sales Questor Oy. Tiedot kerättiin web-kyselynä 11.2. – 16.2.2011 välisenä aikana YouGov Groupin kuluttajapaneelissa. Paneeliin kuuluu yli 20 000 suomalaista. Tutkimuksen vastaajamäärä on 1001 . Kohderyhmään kuuluvat 18-74 –vuotiaat suomalaiset. Sekä lähtöotos että lopullinen vastaajajoukko painotettiin väestöä edustavaksi iän, sukupuolen ja kotipaikan mukaan. Kokonaistuloksissa keskimääräinen luottamusväli on ±2,8%-yksikköä suuntaansa (95%:n luottamustasolla).
Kesärengaskuvia:
www.nokiantyres.com/HakkaGreen
www.nokiantyres.com/HakkaH_and_V
www.nokiantyres.com/HakkaZ
www.nokiantyres.com/HakkaSUV
Lisätietoja:
Nokian Renkaat Oyj
Matti Morri, teknisen asiakaspalvelun päällikkö, puh. 010 401 7621, matti.morri(at)nokiantyres.com
www.nokianrenkaat.fi
Kesärengastutkimus: Miehille tärkeää vähäinen
polttoaineen kulutus, naisille ympäristöystävällisyys
Naiset ja miehet arvostavat autonrenkaissa eri ominaisuuksia. Miehille tärkeimpiä asioita ovat renkaan tekniset ominaisuudet sekä turvallisuus, kun taas naisille valmistusprosessin ympäristöystävällisyys turvallisuuden ohella. Nuoremmille kuskeille tärkein uuden renkaan ostomotiivi on edullinen hinta.
Mies päättää autonrenkaiden ostosta suurimmassa osassa perheistä, mutta kuuntelee kuitenkin naisensa mielipidettä. Ainakin naiset sanovat heillä olevan mielipiteitä rengashankinnoista, ja lähes puolet suuren kesärengastutkimuksen naisvastaajista kertookin olevansa mukana rengaskaupoilla.
– Miesvastaajista lähes yhdeksänkymmentä prosenttia paljastaa päättävänsä itse auton rengashankinnoista. Puolet naisvastaajista ei osallistu ostopäätöksiin lainkaan. Miehet ja naiset arvostavat auton renkaissa eri ominaisuuksia. Uusien renkaiden hankinnassa tärkeimmiksi asioiksi nousivat turvallisuus, kestävyys sekä alhainen hinta, kertoo Nokian Renkaiden teknisen asiakaspalvelun päällikkö Matti Morri suuren rengaskyselyn tuloksista.
Näin mielipiteet eroavat
Tutkimukseen vastanneet miehet arvostavat naisia enemmän renkaan tunnettua merkkiä ja sen teknisiä ominaisuuksia, kuten hiljaisuutta, ajomukavuutta sekä alhaista vierintävastusta. Naisvastaajista 60 prosenttia kertoo tärkeimmäksi ostokriteerikseen renkaan turvallisuuden. Naiset arvostavat miehiä enemmän renkaan ympäristöystävällisyyttä. Heille se tarkoittaa renkaan valmistuksen koko prosessia ja materiaalivalintoja, ei niinkään alhaista polttoaineenkulutusta.
– Miehet arvostavat myös ympäristöystävällisyyttä, mutta heille se tarkoittaa enemmänkin renkaan alhaista vierintävastusta, jonka kautta sitten polttoainetta kuluu vähemmän, ja siten myös ympäristöön tulee vähemmän CO2-päästöjä.
Huolestuttavaa Morrin mukaan ovat nuorten mielipiteet siitä, mikä on renkaan tärkein ominaisuus ostohetkellä.
– Joka toinen 18–34-vuotias ostaa ensisijaisesti hinnaltaan edullisen renkaan, kun taas vain 32 prosenttia 55–74-vuotiaista vastaajista valitsee samoin. Heille tärkeämpiä asioita ovat renkaan turvallisuus ja kestävyys. On huolestuttavaa, että nuorille turvallisuus ei merkitse yhtä paljon kuin edullinen hinta. Nuoremmille ajokokemusta ei ole kertynyt vielä kovin paljon, ja usein perheellisillä kyydissä on myös pieniä lapsia, Morri toteaa.
Rengasteollisuus huomioi mielipide-erot
Vaikka renkaiden erot ovatkin viime vuosina hiukan kaventuneet, yhä edelleen kuluttajaa neuvotaan ostamaan sellaiset renkaat, joissa on optimoitu hänen itsensä tärkeimpinä pitämät ominaisuudet.
– Eri mielipiteet otetaan jo nyt huomioon renkaiden suunnittelussa, ja esimerkiksi naiskuskeille kuten muillekin ympäristöä arvostaville valmistetaan mahdollisimman ympäristöystävällisiä renkaita, Morri sanoo.
Katso myös video: www.nokianrenkaat.fi/innovatiivisuus/turvallisuus/renkaan-vaikutukset-turvallisuuteen/turvalliset-ja-taloudelliset-renkaat
Tutkimuksen on toteuttanut Sales Questor Oy. Tiedot kerättiin web-kyselynä 11.2. – 16.2.2011 välisenä aikana YouGov Groupin kuluttajapaneelissa. Paneeliin kuuluu yli 20 000 suomalaista. Tutkimuksen vastaajamäärä on 1001 . Kohderyhmään kuuluvat 18-74 –vuotiaat suomalaiset. Sekä lähtöotos että lopullinen vastaajajoukko painotettiin väestöä edustavaksi iän, sukupuolen ja kotipaikan mukaan. Kokonaistuloksissa keskimääräinen luottamusväli on ±2,8%-yksikköä suuntaansa (95%:n luottamustasolla).
Kesärengaskuvia:
www.nokiantyres.com/HakkaGreen
www.nokiantyres.com/HakkaH_and_V
www.nokiantyres.com/HakkaZ
www.nokiantyres.com/HakkaSUV
Lisätietoja:
Nokian Renkaat Oyj
Matti Morri, teknisen asiakaspalvelun päällikkö, puh. 010 401 7621, matti.morri(at)nokiantyres.com
www.nokianrenkaat.fi