Nastarenkaat

Nastarenkaat yleistyivät 60-luvulla ja ovat edelleen hyvin vahvassa asemassa talvirengasmarkkinoilla. Nastarenkaan parhaat ominaisuudet tulevat esiin jäisillä talvitaipaleilla, missä nastat purevat kiinni liukkaaseen ajorataan ja toimivat yllätyksettömästi vaikeista olosuhteista huolimatta. Nokian Renkaiden nastarenkaisiin kehitetään jatkuvasti uusia innovaatioita nastan pysyvyyden sekä ajomukavuuden ja turvallisuuden lisäämiseksi. Nokian Hakkapeliitta 8 –nastarengas on huippu-uutuus pohjoisen talveen, jonka moninaiset keksinnöt tuntuvat ja näkyvät talviautoilijan arjessa. Rengas edustaa täysin uutta aikakautta, jossa yhdistyvät äärimmäinen talviturvallisuus ja vähäinen tienkulumavaikutus. Nokian Hakkapeliitta 7 -talvirengas on moninkertainen testivoittaja, jossa yhdistyvät ainutkertaiset talviajo-ominaisuudet ja erinomainen ajomukavuus. Talvirengas mukautuu joustavasti ja turvallisesti kelivaihteluihin.

Nastarengas - varmempi pito

Nastarengas on hyvä vaihtoehto talvikeleihin tottumattoman kuljettajan autoon, sillä nastarenkaat tasaavat ylivoimaisesti parhaiten kelivaihteluita. Uudet nastarenkaat kannattaa sisäänajaa välttämällä kovia kiihdytyksiä, nopeaa kaarreajoa ja rajuja jarrutuksia ensimmäisen 400-500 kilometrin aikana. Tällöin nastat asettuvat nastanreikiin parhaalla mahdollisella tavalla ja toimivat oikein koko renkaan käyttöiän. Nastarenkaaseen ei voi lisätä uusia nastoja irronneiden tilalle, sillä ne eivät pysyisi nastarenkaan muokkaantuneissa rei’issä. Nastarenkaiden reiät saadaan aikaan renkaan vulkanoimisvaiheessa muotissa olevista nastatapeista. Kuitenkin esimerkiksi raskaisiin työkonerenkaisiin yleensä porataan reiät nastoja varten erikseen.

Talvirenkaan tunnistaa M&S –merkinnästä, joka kertoo renkaan soveltuvan lumelle (mud and snow).