Joka vuodenajan rengas ylittämättömillä talviominaisuuksilla – Nokian Tyres Hakkapeliitta TRI -valikoima täydentyy taas kahdella suositulla kompaktien traktorien ja kompaktien kuormaajien koolla

Joka vuodenajan rengas ylittämättömillä talviominaisuuksilla – Nokian Tyres Hakkapeliitta TRI -valikoima täydentyy taas kahdella suositulla kompaktien traktorien ja kompaktien kuormaajien koolla

5.9.2023 9:00 kategoriassa Tuoteuutiset

Pienet mutta pippuriset kompaktit koneet ovat osoittaneet lumenpoistossa ja muissa kiinteistönhoitotöissä kaupungin kapeilla kaduilla, ahtailla pihoilla ja asuinalueilla. Palakuvioinen Nokian Tyres Hakkapeliitta TRI M+S -rengas on nyt entistä sopivampi kompakteihin koneisiin kahden uuden rengaskoon ansiosta: 400/70R18 kompakteille kuormaajille ja 250/80R16 kompaktien traktorien etuakseleille.

Varmaotteinen urakointi rakennetussa ympäristössä vaatii ketteryyttä ja tarkkaa ajettavuutta. Myös työmaiden välisistä siirtymistä on suoriuduttava nopeasti ja mukavasti. Ja kun talvi iskee koko voimallaan, täytyy pihat ja parkkipaikat saada käyttökuntoon mahdollisimman tehokkaasti. Nokian Tyres Hakkapeliitta TRI on palakuvioinen M+S -erikoisrengas, joka tarjoaa varmaa ajettavuutta ympäri vuoden yhdistettynä poikkeuksellisen mukaviin tieominaisuuksiin.

“Talvisuorituskyvyssä Nokian Tyres Hakkapeliitta TRI todellakin erottuu edukseen!”, kertoo Nokian Renkaiden tuotepäällikkö Tero Saari. ”Renkaan loistava pito huolehtii siitä, ettei lumenpoisto tuota ongelmia vaativimmillakaan keleillä – tinkimättä luotettavuudesta kaikkina muina vuodenaikoina.”

 

Ylistävää palautetta loppukäyttäjiltä

Nokian Renkailla tuotekehityksen polttopisteessä ovat aina traktoreilla ja muilla koneilla töitään tekevät tosielämän renkaankäyttäjät. Kentältä saadun palautteen perusteella maailman ensimmäinen all-season-urakointirengas tuokin monia käytännön etuja.

“Käyttäjät ovat kertoneet rengasmelun ja värinöiden olevan merkittävästi vähäisempiä tyypillisiin ripakuvioisiin renkaisiin verrattuna”, Tero Saari mainitsee. ”Tämä tarkoittaa nopeampia ja mukavampia siirtymiä, mikä on parannus työergonomian kannalta.”

M+S-palapinnan lamellointi mahdollistaa erinomaisen talvipidon ja lyhyemmät jarrutusmatkat. Sillä puolestaan on positiivinen vaikutus työturvallisuuteen.

“Ennakoitava käytös kaikissa olosuhteissa tarkoittaa tehokkaampaa työskentelyä”, Tero Saari huomauttaa. ”Kun ajettavuus on napakka liukkaillakin pinnoilla, syntyy pienemmässä ajassa enemmän valmista.”

Merkittävä etu on myös parantunut polttoainetalous. Hakkapeliitta TRI:n matala vierintävastus merkitsee käytännössä sekä vähäisempää kulutusta että alhaisempaa melutasoa.

“Sujuvasti rullaava rengas säästää energiaa”, Tero Saari myhäilee. ”Ja äänekkäistä renkaista ei pidä kukaan – ei kuski eivätkä kodeissaan nukkuvat ihmiset.”

 

Työtehoa moneen koneeseen

Saatavilla oleva Nokian Tyres Hakkapeliitta TRI -kokovalikoima on kasvanut tasaisesti. Tarjolla olevat noin 30 eri kokoa kattavat koneet suurimmasta pienimpiin. Viimeisimmät kaksi täydennystä ovat kompakteissa kuormaajissa paljon käytetty 400/70R18 sekä kompaktien traktorien eturengaskokona tyypillinen 250/80R16.

“Teimme Hakkapeliitta TRI -rengasta kehittäessä pioneerityötä, jonka tuloksena syntyi uudenlainen joka vuodenajan rengas”, sanoo Tero Saari yhteenvetona. ”Sen suosio osoittaa, että onnistuimme luomaan täydellisen tasapainon äärimmäisten talviominaisuuksien, joka vuodenajan kestävyyden ja aivan ainutlaatuisen hyvien ajo-ominaisuuksien välillä.”

 

Lisätietoja:

Tero Saari, tuotepäällikkö, Nokian Raskaat Renkaat Oy
[email protected], puh. 010 401 7226

Marketing, Nokian Heavy Tyres    
[email protected]   

 

 

Lisätietoja ja kuvia:

Kuvat ja lehdistömateriaali: www.nokiantyres.com/heavypr

Tuotesivu: www.nokiantyres.com/hakkapeliittatri

Yrityssivusto: www.nokiantyres.com/heavy