Renkaiden kunto

Järjestys

7 artikkelia

Liukkaalla säällä auton jarrutusmatka pitenee ja sen käsittely vaikeutuu. Renkaat eivät myöskään kykene siirtämään lunta ja sohjoa renkaan alta, jolloin tuntuma tiehen katoaa helpommin. Kesärenkaissa matala uransyvyys pienentää renkaan uratilavuutta ja siten heikentää renkaiden vesiliirto-ominaisuuk…

Renkaiden kunto kannattaa tarkistaa silmämääräisesti aina liikkeelle lähdettäessä ja tarkemmin kolmen neljän viikon välein. Ainakin seuraavia asioita olisi hyvä tarkistaa: Kulutuspinnassa mahdollisesti olevat tapaturmaiset lohkeamat / pistot. Jos pistovaurio näyttää syvältä on syytä tarkistuttaa vau…

Rengasasiantuntijan puoleen kannattaa kääntyä välittömästi, jos rengas tyhjenee käytössä tai huomaat kulutuspinnassa tai renkaan sivussa ulkoisia vaurioita, kuten esim. pistoja, viiltoja, hankaumia tai epätasaista kulumista. Etsi lähin jälleenmyyjä

Urasyvyyttä on kätevä mitata vaikkapa kahden euron kolikolla renkaan pääurista kulutuspinnan keskialueelta. Jos kolikon hopeoitu reunus jää näkyviin urasta, renkaan urasyvyys on alle 4 mm. Nokian Renkaiden valmistamissa renkaissa on lisäksi patentoitu DSI (Driving Safety Indicator) joka kertoo suora…

Suosittelemme vaihtamaan kaikki renkaat yhtä aikaa. Joissain tapauksissa voidaan vaihtaa kaksi rengasta; joko molemmat eturenkaat tai molemmat takarenkaat. Tällöinkin uusien renkaiden olisi syytä olla samanmerkkiset ja -malliset kuin vanhat kaksi rengasta, turvallisuuden ja ajettavuuden varmistamise…

Nasta- tai kitkarenkaiden käyttöä kesällä ei suositella. Talvikäyttöön tarkoitettuja renkaita ei ole optimoitu kesäkeleille. Niiden suorituskyky märällä ja ajettavuus eivät ole kuumalla säällä samalla tasolla kuin kesärenkaiden, joten ne eivät ole yhtä turvalliset ja mukavat kuin kesärenkaat. Kuuma …

Ota meihin yhteyttä

Jos et löytänyt vastausta kysymykseesi, voit aina ottaa yhteyttä meihin.

Mikäli haluat olla meihin yhteydessä muilla keinoilla, tarkemmat yhteystietomme löydät täältä.