3. sija
Tekniikan Maailma 17/2021
Suomi
Jäällä hyvä kitkarengas. Käytökseltään rauhallinen ja ohjautuu rauhallisen varmasti menettämättä takarenkaiden pitoa väistöissä ja muissa nopeissa ajotilanteissa. Lumella renkaaseen voi luottaa kaikissa tilanteissa. Ohjautuu tarkasti. Märällä asfaltilla jarrutusmatkat ovat lyhyet ja sivuttaispito hyvä. Hiljainen rengas, ja sen vierinvastus oli testin matalin.

3. sija
Aftonbladet 21.9.2021
Ruotsi
Erittäin hyvä ajettava sekä jäällä että lumella. Ohjautuu loogisesti ja rauhallisesti jäällä, eivätkä takarenkaat menetä pitoaan. Ohjautuu lumella erinomaisesti. Märällä asfaltilla erinomainen jarrutuspito, hyvä sivuttaispito ja selviytyy ääritilanteista hyvin. Testin kevyiten rullaava ja polttoainepihein rengas.

3. sija
Dagbladet 28.09.2021
Norja
Rengas on erinomainen ajaa jäällä ja lumella. Se ohjautuu loogisesti ja rauhallisesti jäällä ja takarenkaat säilyttävät hyvin pidon. Erinomainen ohjautuvuus lumella. Jarrutuspito on erinomainen märällä asfaltilla, renkaassa on hyvä sivuttaispito ja se selviytyy ääritilanteista hyvin. Testin pienin vierintävastus ja paras polttoainetehokkuus.

4. sija
Motor 9/2021
Norja
Toimii hienosti kaarteissa ja käyttäytyy hyvin sekä lumella että jäällä. Nämä ominaisuudet ovat parempia kuin tämäntyyppisillä renkailla yleensä. Jakaa ykköspaikan kategorioissa kiihdytys jäällä ja ajaminen lumella, sekä on testin paras polttoainetehokkuuden suhteen.

1. sija
Aftonbladet 40/2020
Ruotsi
Nokian Hakkapeliitta R3 toimii jäällä erittäin hyvin kitkarenkaaksi. Jarrutusominaisuudet ovat hyvät, mutta parasta ovat silti erinomaiset ajo-ominaisuudet. Rengas ohjautuu turvallisesti ja tarkasti. Rengas on, ehkä vähemmän yllättävästi, yhtä hyvä myös lumella, jolla käytös on yhtä rauhallista ja turvallista. Märällä ja kuivalla asfaltilla Hakkapeliitta R3 on keskivertoa parempi, mikä on saavutus, sillä jäisen ja paljaan tienpinnan ominaisuudet ovat aina toistensa vastakohdat. Ohjautuvuus on hieman hidas mutta turvallinen, ja pito takana hyvä myös nopeissa väistöissä.

2. sija
Vi Bilägare 13/2020
Ruotsi
Nokian Hakkapeliitta R3:lla on paras pito talvikierroksilla, varsinkin jäällä. Ajettavuus on nautinnollinen, ja rengas tarjoaa turvalliset ajo-ominaisuudet ja korkeatasoista pitoa tienpinnasta riippumatta.

2. sija
Za Rulem 9/2019
Venäjä
Nokian Hakkapeliitta R3 on erinomainen sekä jäällä että lumella. Loistava talvipito, lumella testin paras ajotuntuma ja ohjattavuus. Testin alhaisin polttoaineenkulutus, mukava ja hiljainen rengas kaikilla talvisilla teillä.

2. sija
Tuulilasi 10/2019
Suomi
Nokian Hakkapeliitta R3 pitää hyvin lumella ja jäällä. Kokonaisuutena joukon kärkeä talvikokeissa, nollakelillä ja märällä asfaltilla joukon paras pysähtyjä.

3. sija
Teknikens Värld 20/2019
Ruotsi
Nokian Hakkapeliitta R3 suoriutuu hyvin: tasapainoinen suorituskyky lumella ja jäällä. Vierintävastus on testin alhaisin.
2. sija
Tekniikan Maailma 17/2019
Suomi
Parasta renkaassa on sen tarkka ohjautuvuus yhdistettynä helppoon ja loogiseen ajettavuuteen. Lumella Nokian Hakkapeliitta R3 on rauhallinen ajettava, ja pito säilyy kaikissa tilanteissa ilman yllätyksiä. Rengas on hiljainen ja sen vierinvastus on matala.

2. sija
AutoReview 17/2019
Venäjä
Nokian Hakkapeliitta R3 on huipputasolla erityisesti jäisillä teillä. Hyvä pito asfaltilla ja rengas on erittäin mukava ajaa.

2. sija
Svenska Dagbladet 24/9/2019
Ruotsi
Reagoi tarkasti ja on suorituskyvyltään looginen. Suoriutuu luotettavasti kriittisissä olosuhteissa. Rengas on hiljainen ja vierinvastus on matala.

Tasapainoinen kokonaisuus
Moottori 10/2018
Suomi
Jäällä ja lumella varma ja helppo ajettava, hyvä ohjaustuntuma. Tasapainoiset ominasuudet myös asvaltilla. Looginen käytös ja hiljainen ääni.

3. sija
Aftonbladet 23.9.2018
Ruotsi
Hyvä ajettavuus kaikilla keleillä. Alhainen vierintävastus. Helppo ajettavuus lumella ja jäällä. Hyvät jarrutusominaisuudet asfaltilla. Tasapainoinen rengas.

3.sija
Vi Bilägare 14/2018
Ruotsi
Hyvä ajettavuus kaikilla keleillä. Alhainen vierintävastus. Helppo ajettavuus lumella ja jäällä. Hyvät jarrutusominaisuudet asfaltilla. Tasapainoinen rengas.

3. sija
Za Rulem 10/2018
Venäjä
Hyvä käsiteltävyys jäällä ja lumella. Testin alin polttoaineen kulutus. Täydet pisteet ajettavuudesta syvässä lumessa sekä sivuttaispidosta lumella.

Jaettu 2. sija
Tuulilasi 10/2018
Suomi
Lumiradalla elementissään. Kestää rajua kaasunkäyttöä sekä reippaita ohjauksen kääntökulmia. Helppo hallita kaikissa tilanteissa. Ajokäytös turvallista ja hyvin ennakoitavaa.