Gummitehtaan työntekijät tehtaan edustalla vuonna 1907. Teknillinen johtaja Antti Antero toisessa rivissä kuudes oikealta.
Sekoitusosasto 1920-luvulla.
Vaihtelevaan maastoon ja talvikäyttöön kehitetty Kelirengas on maailman ensimmäinen talvirengas.
Tehtaan soittokunta kuunteli kiertueillaan asiakkaiden toiveita ja teki tunnetuksi uusia Hakkapeliitta-renkaita.
Renkaan teko on kemiaa ja fysiikkaa. Helsingin keskuskumilaboratorion tutkijoita 1940-luvulla.
Pinnanajoa vuonna 1946. Koneenkäyttäjänä Pekka Vilma.
Suomen Gummitehtaan rengasnäyttely Helsingin messuhallissa vuonna 1946.
Kaivertaja viimeistelee Haka-Hakkapeliitan muottia 1950-luvun lopulla.
Rengasaihioita uudella vyörengastehtaalla. Taustalla Autoform-puristimet.
Uusi tehdasrakennus nousee Nokia Kumiteollisuuden tontille kesällä 1967.
Kuorma-auton renkaita lastataan Pohjois-Amerikkaan vuonna 1967.
Renkaan matka jälleenmyyjille alkaa Kiito-Linjan kyydissä.
Rengasta kootaan kokoonpanokoneella. Vieressä odottavat reunakaapelit.
Lieksan uusi rengastehdas aloitti tuotantonsa polkupyöränrenkailla 1974.
Raskaat traktorinrenkaat olivat 1970-luvun vientivaltti.
Tuotekehityssopimus Sumitomo-konsernin kanssa tuotti tiivistä yhteistyötä Nokialta Japaniin.
Tehtaalla juhlittiin Hakkapeliitta NR 09:n viiden miljoonan rajapyykkiä lokakuussa 1987.
Mies ja nastat. Nastatarkastusta 1980-luvulla.
Finnish Flash ja Hakkapeliitta 10.
Nokian-tehdas kesällä 1994.
Venäjän-tehdas. Nokian Renkaiden Venäjän-tehtaan vihkiäisiä Pietarin Vsevolozhskissa vietettiin syyskuussa 2005.
Uutuustuotteen lanseeraus Ivalossa talvella 2010–2011.
Uusi jäälläajon maailmanennätys syntyi, kun testikuljettaja Janne Laitinen ajoi 331,61 kilometrin tuntinopeutta Oulun edustalla Pohjanlahden jäällä.
Talvirenkaiden testaus keskittyy omaan ja ainutkertaiseen Ivalon-testikeskukseen. Testausjakso kestää liki puoli vuotta.
Nokian talvirenkaat 1934–2015.
Pitorajojen uhmaaminen ja ylittäminen palvelevat vaativaa kehitystyötä, jonka tärkein päämäärä on turvallisuus.
Vsevolozshkin tehdasrakennus
Testausta Ivalon testikeskuksessa.
Talvirengastestausta Ivalon testikeskuksessa.
Nokian Hakkapeliitta R2 SUV.
Tehdas Vsevolozhskissa 2014.
Vsevolozhskin-tehtaan sisänäkymä.