Nokian Eco Stud 8 –konsepti


Ääritilanteiden turvallisuutta ja hallittua käytöstä tarjoava vallankumouksellinen nastakonsepti Nokian Eco Stud 8 sisältää:

  • uuden sukupolven ympäristöystävällisemmän ankkurinastan
  • nastaiskua pienentävän laippamuotoilun
  • nastan toimintaa tehostavan ja tiekosketusta entisestään vaimentavan patentoidun Eco Stud -nastatyynyn.

Nokian Eco Stud 8 -nastakonsepti yhdessä mullistavan nastajaottelun kanssa antavat renkaaseen mestarilliset talviominaisuudet; ylivoimaista jarrutus- ja kiihdytyspitoa, lisää kulumiskestävyyttä ja ajomukavuutta.

Uuden nastakonseptin ansiosta renkaan pituus- ja sivusuuntainen jääpito on todella hyvin tasapainossa. Tasapainoinen sivuttais- ja pitkittäispito on ehdoton edellytys sille, että ohjautuvuus ja vakaus säilyvät yllättävissä ajotilanteissa.

Ainutlaatuisessa nastajaottelussa jokaisen nastan paikka on tietokoneoptimoitu, mikä takaa ylivoimaisen jääpidon pituus- ja sivuttaissuunnassa. Nastat eivät ole enää riveissä vaan nastajaottelu etenee tasaisesti yli koko renkaan kulutuspinnan. Näin varmistetaan, että yksikään nasta ei kulje toisen takana, mikä antaa renkaaseen parhaan mahdollisen pidon kaikissa tilanteissa. Rengas myydään tehdasnastoitettuna, millä varmistetaan nastoituksen laatu ja toimivuus.

Renkaan direktionaalinen eli pyörimissuunnaltaan määrätty ja symmetrinen pintamalli on ihanteellinen vaihtoehto nastarenkaisiin, koska se tukee nastojen leveää jaottelua optimoiden pidon ja hiljaisemman ajoäänen.

Nastakonseptin ansiosta rengas kohtelee ajoalustaansa erittäin hellästi, vaikka samanaikaisesti renkaan talvipito-ominaisuudet ottivat harppauksen entistä turvallisempaan suuntaan. Kun nastojen vaimennus on kunnossa, renkaan tienkulumavaikutus on selkeästi alhaisempi kuin Pohjoismaisen nastalainsäädännön asettama tiukka nykytaso, nastat kestävät pidempään ja ajoääni on hiljaisempi.

Talvipidon ja ympäristöystävällisyyden optimoivan, modernin nastateknologian ansiosta renkaan nastamäärää voitiin kasvattaa. Hellästi tienpintaa kohtelevan renkaan nastamäärä on keskimäärin 50 % suurempi kuin aikaisemman sukupolven renkaassa.

Innovaatio on käytössä näissä tuotteissa