Uusi maailmanennätys auton kahdella renkaalla ajossa on huima 186,269 km/h

Uusi maailmanennätysnopeus saavutettiin, kun Nokian Renkaiden tuotekehitys, Vianorin ammattitaitoinen varikkotiimi ja tunnettu stunt-kuljettaja Vesa Kivimäki yhdistivät osaamisensa. Ennätysvauhtiin kiitänyt auto oli varustettu Nokian Renkaiden Aramid Sidewall -teknologialla vahvistetuilla renkailla.

Katso videot

Auton kahdella renkaalla ajon uusi maailmanennätys rikottiin Suomessa elokuun lopussa. Uusi maailmanennätysnopeus saavutettiin, kun Nokian Renkaiden tuotekehitys, Vianorin ammattitaitoinen varikkotiimi ja tunnettu stunt-kuljettaja Vesa Kivimäki yhdistivät vankan osaamisensa kiitäen huimaan maailmanennätysvauhtiin.

Kun kestävyys ratkaisee – maailman-ennätyksen anatomia

Huippunopeuksien ajaminen vaatii optimaalisen sään ja osaavan kuljettajan lisäksi myös renkailta paljon. Etenkin, kun kosketus tiehen on vain kahden kämmenen kokoisen alueen varassa. Jotta ennätys olisi mahdollista rikkoa, tarvittiin ennätysautoon mahdollisimman kestävät renkaat.

Peltotemppuilusta stunt-ammattilaiseksi: sopivasti hullu herra Kivimäki

Stunt-ajon rautainen ammattilainen, härmäläinen hurjapää Vesa Kivimäki kiihdytti autonsa uuteen maailmanennätysnopeuteen kahdella renkaalla. Peltoautoilla temppuilu, kahdella renkaalla tasapainoilu ja lyhyt ura SM-rallin parissa pohjustivat miehen tien stunt-ajon ammattilaiseksi ja tuoreeksi maailmanennätysmieheksi.

Kestävyyttä ja suojaa yllättäviin ajotilanteisiin. Kulutusta ja viiltoja poikkeuksellisen hyvin kestävä sivupintarakenne sisältää äärimmäisen vahvaa aramid-kuitua. Samaa materiaalia hyödynnetään lentokoneteollisuudessa ja sotilaskäytössä. Aramid-kuitu vahvistaa sivupinnan kestämään entistä paremmin ulkopuolisia iskuja ja painumia vanteen sarvea vasten.